Úvod » Statistika - tipovačka fotbal

Tipovačka 2021/2022

publikováno 19.07.2021 (aktualizováno 05.08.2022)

Zdar, borci! Před posledním týdnem 1. ligy a zároveň ještě posledními dvěma koly jsem upravil tabulku, která se dost nepříjemně zamotala na špici. Bude těžké dostat Plzeň z 1. místa, ale pořád se musí věřit. 3. místo Sparty je jasné, vyhazov Vrby je šokující. Sestup je jistý, Karviná to vůbec nezvládla. Na baráž se naštěstí posledními výkony nominovaly Teplice a zřejmě už jim nic nepomůže. O druhém barážovém místě se zřejmě rozhodně mezi Jabloncem a Bohemkou už v dalším kole, takže zítra asi budeme už vědět. Čau, VB

Sezona 2021/2022 Umístění týmu Vladibába Ivaninho Pokša Standa Pietro Hurikán
Tipování 1. místo Slavia Sparta Slavia Slavia x Slavia
2. místo Sparta Slavia Sparta Sparta x Sparta
3. místo Mladá Bol. Jablonec Jablonec Slovácko x Plzeň
14. místo Hradec Králové Zlín Karviná České Budějovice x Karviná
15. místo České Budějovice Teplice Pardubice Zlín x Teplice
16. místo Teplice Karviná Zlín Karviná x Hradec Králové
Konečné výsledky - skutečnost 1. místo Plzeň
Slavia
Sparta
Bohemians 1905
Teplice
Karviná
2. místo
3. místo
14. místo
15. místo
16. místo
Propočet Body 3 6 7 12 3 6 4 7 X X 6 11
Výsledek Pořadí 4.-5. 1. 4.-5. 3. X 2.

Komentáře

Přispívat do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé.

Osobní profil bába | 17.04.2022 23:59
Popravdě, v posledním kole nebudu fandit Liberci, aby se rozhodovalo v nadstavbě na regulérních hřištích, v Boleslavi (i kdyby to byl Hradec) to bude určitě lepší. To, co jsem zase dnes viděl v Jablonci, to byla hrůza. Míč skáče jak gumák, a když běžíš, práší se za tebou jak při honbě na gazelu! Jindra pak musí šetřit hráče po zranění, i když mají skvělou formu (Provod, Hovorka). Takže doufám, že se rozhodně na hřišti.
Osobní profil bába | 17.04.2022 23:52
Tak už jsem to Huri opravil, to byla telepatie...
Osobní profil huri | 17.04.2022 8:27
Tak tu máme téměř konec základní části a tady se vůbec nic nepohnulo...
Osobní profil ivan | 19.11.2021 13:04
Nazdárek, já moc nevím, jak na tom budu o weekendech, protože teď sice nic moc neděláme, ale když už něco, tak je to trochu ad hoc, že zrovna můžeme. Nicméně na kartičky jsem schopenv rámci možností nějaký termín blokovat.

Mějte se, I.
Osobní profil huri | 18.11.2021 19:08
Zdravím všechny sportovní a karetní fanoušky, příznivce fotbalu zvlášť! Já jsem kartičkám jednoznačně nakloněn, rozhodně vás rád uvidím i vícekrát. Určitě nemůžu první prosincový (mikulášský) víkend, cca 2.- 6. prosince nebudu k dispozici. Jindy bych měl mít čas, i během týdne bych neměl mít problém.
Osobní profil bába | 17.11.2021 13:12
Pánové, prosím o vyjádření k návrhu výše!
Osobní profil ivan | 02.08.2021 10:55
Tzn. zde:

K tomu protežování režimem, nezlob se, ale podáváš to tak, že naši méně zasvěcení spoludiskutéři budou uvedeni v omyl. Těch 9 representantů si Ježek nepřivedl jako representanty. Vždyť tehdy se v dospělém věku prakticky nepřestupovalo. Přivedl si je jako mladé hráče, ne-li teenagery, a ty representanty z nich udělal. Jestli je měla vyhlédnuté i Slavia, ale dali přednost Spartě, to zas samozřejmě nevím, ale i Slavia byla schopná přivést kvalitní hráče a hrát s nimi v širší špičce. Když jsem si teď projel umístění v lize v 80. letech, tak Slavia jen jednou neskončila v první půlce. Většinou tedy tu první půlku více méně uzavírala, za těmi tebou vyjmenovanými protežovanými kluby, ale jak jsi tedy, prosím tě, rozlišil, které ty kluby ještě protežované byly a které už ne? Podle toho, kdo kdy vyhrál titul? Jenže třeba takový Slovan Bratislava nejen, že v 80. letech žádný nevyhrál, ale dokonce sestoupil. Bohemka naopak svůj jediný titul vyhrála v roce 1983, a tedy nevím, od kdy byla pod patronátem ČKD, ale zjevně to nebylo samospasitelné, ale hlavně, nebylo to dáno fixně jednou pro vždy.

Co bys ale řekl, kdyby fanoušek třeba takové Plzně, která v 80. letech ligu jen třikrát zdvořilostně navštívila, aby se z ní hned zase pakovala, a to bez ohledu na to, že potenciál jejího patronátu asi nebyl zanedbatelný, prohlásil za protežovanou i Slavii? A poukazoval na to, že měla v Itálii ´90 dva representanty?

Nicméně, uznávám, že rovné prostředí tu nebylo. Ale to se přeci nezměnilo ani teď. A zatímco dříve Slavii její původ a tradice nepomáhal, tak teď ji naopak zachránil a pomohl ji vydobýt svou posici zpět. Takže tradici a historii prostě nemůžeš opomíjet, jak to ještě lépe vidíš na takové Bohemce a - pardon! - na Glasgow Rangers. Tyto teamy jejich tradice a historie zachránila z ještě většího marastu, který Slavii jen hrozil. Ale proto si já hodlám tradici a historii hýčkat nehodlám před ně stavět proměnlivou současnost.

A pardon, jedna věc mi vypadla. Ty píšeš, že tituly mohly vyhrávat jen režimem podporované kluby. Z toho, co píšeš, se mi ale nezdá, že by šlo o podporu režimu, ale o to, kdo si za sebou vydobyl silnější patronát, protože ten pak mohl snáze přivádět hráče, které si vyhlédl. A ano, je zajímavá otázka, jestli by Ježek tituly vyhrál i ve Slavii. Ale odpověď jsem už naznačil. Pokud svou sestavu z 80. let Slavii přímo nevyfoukl, tak by ji asi z velké části byl schopen vybudovat i ve Slavii. Jestli by pak nenastoupily nějaké mechanismy, které by ty hráče přesunuly do tebou stigmatisovaných klubů, to je samozřejmě otázka, ale pokud vím, nic takového se tu nestalo.

Nemyslím tedy, že by Slavia měla nějak zapovězené titul vyhrát. Horší výchozí podmínky k tomu možná měla, ale hlavně prostě neměla žádného Ježka.

A jen tak mimochodem, k tomu fandění prominenty režimu, s kterým ale neoperuješ, což kvituji - asi opravdu zas takovou roli nehrálo, protože, pokud vím, Slávistou byl zas takový Alexej Čepička, ale přesto jí to v 50. letech k ničemu nepomohlo.

Tak, snad se aspoň v něčem se k nějakému vzájemnému porozumění posuneme.

I.
Osobní profil ivan | 02.08.2021 10:54
Nazdárek, Vladimíro,

vezmu to od konce, čímž snad najedeme na smířlivější notu, ale třeba si začneme lépe rozumět i v tom ostatním.

Pokud vím, vždycky platil jen logický zákaz, aby A a B hrály stejnou soutěž. Sparta B před několika lety z 2. ligy regulérně sestoupila, nebyla vyřazena administrativně. A naopak, protože vloni se amatérské soutěže nehrály, tak do ní administrativně byla zařazena, ale už si fakt nepamatuji, čím se k tomu dospělo, ačkoli jsem to někde četl před pár týdny. Evidentně to tedy nevzbudilo mou pozornost, tak snad proto, že to nebyla žádná levárna.

Ale jasně, chápu, co můžeš mít na mysli: zřejmě to, že účastníci 1. a 2. ligy tvoří asociaci, v níž by tedy Sparta teď měla mít theoreticky dva hlasy, nebo, předpokládám, má v praxi jen jeden a jeden je jakoby neobsazen. Pokud je to tak, tak to podle mě a priori nějakou nefér situaci nevytváří, leda v situaci, kdy je to 15 na 15 a hlas Sparty je tak rozhodující, protože theoreticky by proti němu mohl být ještě ten zbývající 32.

Pro Spartu je to ale samozřejmě super výhoda v tom, že její "dorost" se otrkává rovnou v pořádné soutěži. Ale, na co bys mohl slyšet i ty, otrkávají se tím tak i budoucí representanti.

Ale současně je to prostě zúročení práce, do níž Sparta v posledních letech opravdu velmi investovala, zatímco ostatní touto cestou nešli. Možná se to teď ale změní, což třeba právě vzhledem k repre jistě nebude na škodu. A ostatně, i vzhledem k síle našich klubů v pohárech.

Jakékoli vítězství Příbrami kdekoli samozřejmě nekvituji ani já, v tom ti tedy dávám za pravdu. Ale jak jsem četl v reportu z aktuálního zápasu na stránkách Sparty, nebo to snad někdo zmiňoval v diskusi, vítězství nad Prostějovem je cenné, protože to je stabilisovaný klub 2. ligy, i když nejeví moc nějaké ambice na posun výše. Nicméně, tu stabilisovanost snad potvrdit může, ne?

Pokud jde o Macha, jasně, byl to mafián a minimálně mohl ve Spartě točit takto "vydělané" peníze. Ale přeci jenom je dost rozdíl v tom, jestli dělal jen toto, anebo přímo mafiánskými praktikami klub pozvedal a posouval.

S Korbelem to je podle mě o dost jednodušší. Když bych to řekl taktně, tak to byl prostě člověk jiné kultury, než jakou nám tu roztočil v 90. letech takový ten ... jak se vlastně jmenoval? Vždyť on z té Slavie nebyl jen "vyhnán", ale ušili na něj boudu a v podstatě ho okradli, ne?

Pokud jde tedy o chování v rámci fotbalu, nemají si podle mě zúčastnění co vyčítat. Ale uznávám, že pro Slavii to byla další smůla. Předchozí režim ji nepodporoval, a když přijde věk mafiánů, tak v ní se usadí zrovna takoví, kterým o ni samotnou vlastně moc nešlo.

A, pardon, na ty mé tapety zjevně kapacity místních příspěvků nestačí, takže pokračuji v příštím.
Osobní profil bába | 01.08.2021 23:45
Ivánku, dle svého komentáře jsem naznačoval, že titul mohly vyhrávat jen režimem podporované kluby - mezi nimi Sparta. Jak jsi sám správně naznačil, Slavia byla v nelásce, tudíž nebyly rovné podmínky. To v žádném případě nesnižuje úspěchy Sparty např. právě pod Ježkovým vedením, ale vyhrál by ty tituly, kdyby trénoval Slavii? To asi ne, protože by asi nemohl složit takový manšaft, jako měla Sparta na konci 80. let - 9 reprezentantů na MS 90 jsem teď někde četl, pokud se nemýlím. Takže to jen k dovysvětlení. U Macha je úplně jedno, že nebyl souzen v souvislosti se Spartou - byl souzen za různé finanční machinace. Korbela je mi samozřejmě líto, jak byl ze Slavie "vyhnán", ale moc nerozumím, asi vnitřní spory několika klik. Co se týče Prostějova, bohužel jsem to trochu čekal, mám pocit, že před letošní sezónou jsme vrátili některé hráče z hostovačky a už se to začíná projevovat. Mnohem víc mě ale štve domácí prohra s Příbramí v 1. kole. Zaráží mě ale, co dělá Sparta B ve 2. lize? Já myslel, že B týmy mohou hrát nejvýš 3. ligu...? No nic, asi se to zase změnilo, nestíhám to vůbec sledovat. Mějte se a slunce v duši.
Osobní profil ivan | 01.08.2021 22:08
Nazdárek, Vladimíro,

to je škoda, že tu zrovna máme takovou půtku, protože si pak ani nemůžu dovolit provokativní dotaz, jak hrál dneska Prostějov?

Tak, nic, třeba někdy příště ...

I.
Osobní profil ivan | 01.08.2021 21:39
Vladimíro,

pokud ti něco připadá arogantní, tak bych se být tebou nejprve zeptal, jestli to bylo arogantně myšleno. Tys to nejen neudělal, ale dokonce ignoruješ mé explicitní ujištění, že to tak myšlené není.

To, že je historie klubů delší, než co my můžeme obsáhnout, je fakt, ale nevím, proč bychom ji proto měli ignorovat. Anebo si z ní ještě lépe nevzít to positivní. Např. v Itálii je historicky nejlepším teamem Juventus a Inter a AC Milán jsou jeho věčnými vyzyvateli. Ale proto si každý úspěch Interu v takové situaci obzvlášť rád vychutnám. Ty si teď samozřejmě můžeš o to více vychutnat aktuální úspěchy Slavie, což, jak jsem zdůraznil, ti samozřejmě přeju. Ale je to něco, co si užíváš ty, a já si zas užívám historického postavení Sparty, které nakonec vždycky dokázala potvrdit, takže na to trpělivě čekám i teď.

Fakt, že mě kvůli tomu, že nedokážeš respektovat můj pohled na věc, který ti nijak nevnucuji, nepřímo označuješ za nesoudného neznalce, přejdu mlčením. Sám jsem se svou soudností i znalostmi spokojen, a to mi stačí.

K Machovi - OK. Byl ale souzen za něco, co souviselo s budováním klubu? Nevím to, takže se ptám. Fakt ale máš dojem, že v čele Slavie stály Rychlé šípy, které někdo zvenčí okradl o vše, co do klubu vložil takový Korbel, kterého z něj, jestli si správně pamatuji, v podstatě vyhnali?

A pokud jde o 80. léta, OK, tebou zmiňovanou knížku jsem nečetl, takže se musím spolehnout jen na tvé zhodnocení. Fakt je na jejím základě možné tvrdit, že Sparta pod Ježkem a se všemi hráči, které do ní přivedl, by těch šest titulů (včetně 89/90) z 80. let nezískala?

Jaký byl rozdíl mezi podporou ČKD a IPS, posoudit nedokážu, ale patronát ČKD měla i Bohemka s jedním titulem. Takže Spartě navíc pomohlo co? Ten Štrougal a Adamec?

A mimochodem, v 70. letech ten samý patronát ČKD před sestupem nepomohl, a navíc, tím, kdo tehdy Spartu v tom posledním kole zařízl, byla Bohemka pod tím samým patronátem ČKD.

Dělnickým klubem Sparta opravdu byla, protože jako takový vznikla, na rozdíl od Slavie. Ta se, pravda, díky svému původu nějaké přízně od režimu fakt dočkat nemohla, ale to neznamená, že zrovna Sparta své tituly získala díky protežování režimem.

Tak zatím ... I.
Osobní profil bába | 01.08.2021 21:03
Děkuji, Huri, za zklidňující příspěvek, v lecčems máš pravdu, rozhodně u mého naladění. To, že Sparta získala své tituly jen díky komunistické péči či tlačence nebo díky mafiánům jsem samozřejmě nemyslel doslova, ale tak, že tomu bylo patrně pomoženo. Nepřipadá vám divné, že Slavia, do komunistického převratu nejúspěšnější celek, najednou nezískala ani jeden titul a potácela se někde v polovině či druhé polovině tabulky? A kdo získával tituly v oněch inkriminovaných 70./80. letech mé blahé paměti? Jen ti, kdo za sebou měli silný (komunisty protežovaný) podnik, a mohli si vodit (různými způsoby - viz Houška) nejlepší hráče, tj. Sparta, Baník, Vítkovice, Slovan, Dukla, Bohemka - výjimka, ale tam za tím patrně stojí právě Houška. Takže to je mé dovysvětlení. Samozřejmě Sparta měla ještě obrovské plus díky Ježkovi, to má Ivan naprostou pravdu. Stejně jako my teď máme Jindru.
Osobní profil huri | 01.08.2021 20:44
Dobrý večer,
já bych se zde nejprve pokusil uklidnit dva rozbouřené Hurikány, které se střetly v Praze někde nad Hlavním nádražím, a bojují o to kdo je silnější.
A teď k tomu slovu vyzyvatel... Já bych to postavil do té roviny, kdy by to pro Vláďu mohlo být přijatelné... Sparta je dlouholetý vyzyvatel pro Slavii, Slavia se cítí být v historickém měřítku největším vyzyvatelem Sparty. Tak to snad až na pár let bylo, a myslím že výhledově to tak i bude. Prostě tyto 2 týmy jsou vyzyvatelem jeden pro druhého. Jeden chce být vždy před tím druhým, fanoušci to tak cítí, já tedy za sebe ano.
Je faktem, že moderní doba je taková, že agresivita obecně mezi fanoušky roste, nenávist mezi oběma tábory taky.
Jako fanoušek, který je chtě-nechtě zaujatý, bych si dovolil tvrdit, že např. kotel na Slavii je v rámci příprav na zápasy v Edenu lépe nachystaný co se týče chorea, chorálů, zřejmě i v komunikaci s hráči. Nutno ale dodat, že je to ovlivněno, řekněme poslední dekádou, úspěchů. Troufám si říct, že co do počtu fanoušků na stadionu je Sparta před Slavií, v Edenu se momentálně chodí „pod rouškou úspěchů“, kdežto na Spartě bývají fanoušci i přesto, že se až tolik nedaří.
Vláďo, možná ze mě teď bude mluvit to jednostranné zaujetí, mám ale pocit, že ve vás, Slávistech, je, právě kvůli sparťanské úspěšnější historii, a kvůli ubíjejícímu pocitu toho „věčně druhého“ cítit jakási nevraživost, která se paradoxně víc projevuje v časech, kdy tahají sešívaní za delší konec provazu a kdy si jako samozvaní vládci Prahy potřebujete ten sparťanský komplex vybít. Možná proto tě Ivánkova slova zvedají ze židle. Ale nemyslím si, že to je od něj záměrné.
Do diskuse jak moc a kdo protěžoval Spartu se pouštět nebudu, protože jsem to nikdy nestudoval, nezažil tak, abych z toho měl rozum a moc o tom nevím, ale přijde mi až příliš „jednoduché“ říct, že Sparta má své tituly jen díky režimu a mafiánům.
Já třeba považuji Luftjardu za minimálně kontroverzní osobnost, stejně tak se to ale dá říct o Kreténovi, a Dolfík by se v této partě též neztratil. A ikdyž si to nepamatuju, dá se předpokládat, že v časech dřívějších tomu nebylo jinak. Ale třeba mě vyvedete z omylu.

Doufám, že jsem se touto zprávou nestal třetím Hurikánem (kterým už tak či tak navždy zůstanu) na jednom smetišti a tento velký třesk neprobudí k životu lidi až v Hlubočepích, nedejbože v Německu.

A pro Ivánka, začalo to krásně, užívejme si pohled na tabulku, nicméně je nutné připomenout, že loni začala sezóna podobně dobře. Pravda, hodně vody uplynulo a dnes je Sparta jiná, a silnější. Byl bych rád, kdybys jako jediný trefil mistra, ale to bys mi zase utekl v tipovací soutěži, což bych nerad. Nicméně jsem stále věrným Sparťanem, jakkoli jsem natipoval tak, jak jsem natipoval
Osobní profil bába | 01.08.2021 20:20
Nazdar, Ivánku, to není "můj pohled" na věc, ale pohled každého soudného znalce fotbalu. V poslední době Sparta není nejlepší, mysli si o tom, co chceš, tvrzení opaku mi přijde jako přezírání reality. 10 let mi přijde jako velice slušný horizont na zhodnocení výkonnosti, není to nějaký krátkodobý výkyv. Znovu ale opakuji, že nezpochybňuji postavení Sparty jako historicky nejlepšího českého klubu a respektuji to. Nicméně formulace "věčný vyzyvatel" je vůči Slavii opravdu nesmírně arogantní a to mě právě vytáčí. Dle Tvého pohledu bychom pak už vůbec nemuseli nic sledovat, protože to je na věky věkův dáno a změny se my se svým věkem opravdu nemůžeme dožít, v porovnání se 130letou historií našich klubů. K mafiánům - několikrát souzen byl pouze Mach, nevím o tom, že by Tebou jmenovaní Leška, Rosen nebo Šeterle byli někdy souzeni. O Košťálovi si samozřejmě také myslím své a mnozí další nepochybně též. To je pro mě relevantní, asi jsem naivní, ale soud je soud. Co se týče protežování Sparty za komunistického režimu - jako dítě si pamatuji označení Sparty jako dělnického klubu, ostatně byla to Sparta ČKD - a kdo byl víc než ČKD, že? Toto není v systému, který tehdy panoval, a jak fungoval fotbal, protežování? Slavia Praha IPS se jim nemohla nikdy vyrovnat, ale zaplať pán Bůh za IPS a že jsme se vůbec drželi v lize. Samozřejmě o Dukle v předchozí době není třeba vůbec mluvit, ale já zmiňuji dobu, kterou si pamatuji. Máš pravdu, že v 70. letech to určitě moc nepomáhalo, ale o praktikách let 80. jsem si také ledacos přečetl v knize Jardy Houšky (šedá eminence Sparty a Bohemky) Fotbal na prodej, takže tak. Nechci se s Tebou hádat, nemám to rád, dobrých přátel má přeci jen člověk v životě málo. Nejhorší je, že všichni mí nejbližší jsou Sparťani, s čímž jsem se ale už dávno smířil a respektuji to. Měj se, snad už to stačí. VB
Osobní profil ivan | 01.08.2021 19:25
Nazdárek, Vladimíro,

jsem rád, že ačkoli avisuješ, že nebudeš reagovat, tak nakonec reaguješ, protože já bych na tebe tak jako tak reagovat musel.

Mám tomu rozumět tak, že se tě dotýká, že neakceptuji tvůj pohled na věc? Tím bych totiž byl konsternován ještě více než minule, ale snad to tak není, tak do toho zatím zabrušovat nehodlám.

K věci samé ještě jedna poznámka. Mně nejde o to, kdo je v určité době jak dobrým teamem. To se totiž střídá rychle, a navíc to je poplatné i leckterým okolnostem, které do toho vstupují, abych tak řekl, zvenčí. Historicky je Sparta naším nejlepším teamem a Slavia tím, kdo jí nejúspěšněji a nejtradičněji šlape na paty. A do toho, samozřejmě, patří i to, že ji dokáže v určitých obdobích i zastínit. Ale tím se nemění historické postavení obou teamů, stejně jako se nezměnilo v těch 70. letech, kdy Sparta dokonce sestoupila a Slavia v tu dobu, myslím, také o špici nehrála. Ale přesto se jeden i druhý dokázali do svých historických postavení vrátit.

Takže, proto je pro mě osobně Slavia věčný vyzyvatel. Nikomu to ale nevnucuji, ať si to vnímá každý jak chce. Nikoho tím nehodlám zesměšňovat ani to nemyslím jako nějaký výpad. Prostě tak situaci vnímám a opravdu nevidím důvod, proč by to někoho mělo pohoršovat.

Nicméně, rád bych se znovu zeptal na to, co jsi taktně opomenul. Čím protežoval komunistický režim Spartu natolik, že jí pomohl k tomu náskoku, o kterém píšeš? A opravdu máš dojem, že v devadesátkách vedli mafiáni jen Spartu a Slavii ne?

Dík a měj se, I.
Osobní profil bába | 01.08.2021 16:05
Ahoj, Ivánku, na Tvůj poslední příspěvek už nebudu reagovat, ale ano, jsem z toho čím dál více frustrován a rozčilen, což bych vzhledem k Tvé osobě opravdu nechtěl. Tímto tedy uzavírám téma "kdo je v české lize vyzyvatel", protože to vede jen k mému čím dál většímu naštvání. Gratuluji Spartě ke včerejší demolici naprosto neškodného Liberce, který jak jsem ho včera viděl hrát, vypadá na sestup. Nechtěl bych být v Hoftychově kůži a pracovat pro pana Karla. Pokud mu Slavia nepustí několik hráčů, bude to opravdu hrůza. To i ty Tepláky předvádějí mnohem ofenzivnější a atraktivnější fotbal. Je mi dost líto Thea - v 1. kole tečoval do vlastní brány jediný gól zápasu a včera jeho zákrok, který možná byl hned na červenou (a ne na druhou žlutou, i když si myslím, že 1. žlutá byla nesmyslná) vedla k totálnímu rozkladu týmu a debaklu, který mohl být i vyšší. Uvidíme, jak dopadnou dnešní zápasy, ale budete si určitě moci užívat Sparty na 1. místě. Nikdy jsem nezpochybnil, že Sparta byla v určité době nejlepším českým klubem, a bylo tomu tak (sice na hraně, ale bylo) ještě v prvních deseti letech 21. stol. Každopádně v posledních 10 letech je českou trojkou, ale "někdo" to pořád nepochopil a nechce si připustit novou realitu. To ovšem neznamená, že se to v příštích 10 letech opět neotočí. Na to si ale budeme muset počkat do roku 2030/31, snad stále v přátelském prostředí a bez zesměšňujících výpadů. Mám pocit, že čím jsme starší, reagujeme na některé věci stále více podrážděněji. Já to u sebe rozhodně cítím. Mějte se a řádně příští týden 4* fanděte, ať se máme na podzim o čem bavit a nerochňáme se jen v tom českém bahňáčku. Čau, VB
Osobní profil ivan | 31.07.2021 22:49
Nazdárek, Vladimíro,

no, nezlob se, ale frustrace je vidět především z tvého příspěvku, jinak si jeho konsternující obsah neumím vysvětlit.

Ale ještě předtím: ty si samozřejmě vnímej cokoli, jak chceš, a zdůvodňuj si to, jak chceš, já jsem dalek toho, ti cokoli oktrojovat. A pokud se v aktuální situaci necítíš jako "věčný vyzyvatel", fajn, a já ti to dokonce i přeju.

Ale jak situaci vnímám já, to zas prosím nech ty na mě. Já "používání" čehokoli nikomu nevnucuji, takže pokud s tím, co já "použiju", nejsi ztotožněn, tak to prostě nepoužívej, či s tím dokonce i polemisuj, to je samozřejmě v pořádku, ale ne tak, jako že mám něco napravovat.

Ale k tomu mi ještě prosím vysvětli, jak a kdy se projevovalo protežování Sparty komunisty? V 50. a 60. letech asi ne, tehdy by to spíše platilo na Duklu. Ale, upřímně, ani jí bych nic nevyčítal, byť systém, kdy se v ní objevil během vojny každý, takže koho chtěli, si mohli udržet, čímž třeba nezískali každého, koho chtěli (třeba takový Jozef Adamec se vzorně vrátil do Trnavy), ale asi leckoho. Ale přesto, vybrat si ty správné hráče a přimět je, aby zůstali, to se samo neudělalo.

Když postoupíme do 70.let, stačí jen připomenout sestup Sparty po známých machinacích v posledním kole.

A v 80. letech? Ano, prý Spartě fandil Štrougal a Adamce si dokonce pamatuji na předsezónních teamových fotkách. Ale to fakt myslíš, že Sparta dominovala díky nim a ne díky Ježkovi, který do ní přivedl ty nejlepší hráče? Jako ano, fotbal tu fungoval prapodivně, ale přeci jen, i tehdy bylo základem si vyskautovat vhodné hráče a získat je pro sebe. A v tom prostě Sparta v 80. letech byla úspěšná.

A 90. léta? Myslíš, předpokládám, Macha, nebo možná Košťála (Štanda odpustí), ale to je celkem jedno, protože mafiáni byli samozřejmě oba. Ale Šeterle, Leška, Rosen a další podle tebe nebyli? Jasně, že byli, takže rozdíl byl bohužel pro tebe v tom, že zatímco sparťanští mafiáni svými praktikami klub budovali, tak ti vaši s ním udělali bůhvíco, ať nepíšu rovnou, že ho rozkradli, protože je fakt, že o tom moc nevím.

A pokud jde o údajnou absenci tlačenky v posledních letech, zas tak jistý bych si tedy nebyl. Nezmar ji v podstatě taktně přiznal. Na Spartu jeden konkrétní případ více méně prasknul. A pokud jde o Plzeň, nepředpokládám, že tu někdo cítí potřebu na její taktní přiznání nebo prasknutí něčeho čekat.

Letošek ale naději budí, i když, po minulém kole se ukázalo, že někdo se s atmosférou let minulých natolik nedokáže rozloučit, že ji pro jistotu rozjíždí hned od prvního kola. Člověk aby se skoro bál té redky a pentle, co byly dneska, i když, ty byly tak jasné, že z toho snad nebude nic.

Nicméně, těším se zítra na zdejší tabuličku. A to ještě předpokládám, že Bahník s radostí přenechá 14. flek Zlínu.

Mějte se, I.
Osobní profil bába | 31.07.2021 15:54
Nazdar, borci, hlavně Ivánku. Tak toto by tedy nešlo, nebudeme se v roce 2021 vracet stále do pravěku... Pokud bychom stále řešili nekonečnou historii, ano, Sparta má dostatečný náskok získaný díky protežování za komunistického režimu a poté v divokých 90. letech díky mafiánským praktikám svého bývalého bosa! Řešme realitu smysluplné doby, např. posledních 10 let či když, Ivánku, chceš, 21. století. Zde vidím následující - posledních 10 let - Slavia i Plzeň 4 tituly, Sparta a Liberc 1 tiutl. V 21. stol. Slavia a Sparta 6 titulů, Plzeň 5, Liberec 3, Baník 1. Za dobu, co jsem v Praze já, tj. 19 let, má Sparta o 1 titul méně než Slavia. Nezdá se Ti tato bilance dostatečně vypovídající, aby se Tvé zahanbující "věčný vyzyvatel" přestalo používat? Jak vidíš, absolutně to neodpovídá skutečné realitě. Ale chápu Tvou frustraci, nezbývá Ti, než se jen obracet do historie. Já se dočkal svého 1. titulu Slavie ve svých 20 letech a dalšího až po dalších 11 letech. Teď si konečně mohu užívat radostí, navíc bez tlačenky a mafiánů, tak mi to dopřej a uznej to. Ostatně bereme-li kariéru profesionálního fotbalisty v horizontu max. 20 let, zdá se mi sledování tohoto období jako nejrelevantnější. Znovu tedy musím žádat o nápravu Tvého tvrzení.
Osobní profil ivan | 30.07.2021 19:58
Nazdárek, borci, a zejména tentokrát Vladimíro,

na 14. místě mám Zlín. Lupnul jsem své tipy ještě k loňské tipovačce, takže se tam lze přesvědčit, že to tak opravdu je.

Jinak jsem ale lehce konsternován. Kde jsou tvé tipy střelené, abych tak řekl s přítelem Tacitem, sine ira et studio? Ty Teplice OK, ty vypadají letos slabě, a jak to momentálně vypadá, neporadí si ani s oslabenou Slavií. Ale Hradec a Budějky? Hradec to jako nováček ubojuje nadšením, i když tedy kvůli Koubkovi mě napadl také, a Budějky samozřejmě budou horší než vloni, ale na sestup ne.

Dále jen drobné vysvětlení. Ve svém příspěvku jsem zapomněl na epitheton constans "věčný", rozuměno "vyzyvatel". Nejprve jsem si říkal, že to neva, že aspoň nebudu jitřit vášně, ale jak vidím, není mi kvůli tomu rozuměno. Nicméně, jak víme, historie je neúprosná a vzestupy a pády se v ní střídají, ale zápisy do ní zůstávají. A nakonec, i tituly dvou základních knih o obou našich teamech vypovídají své: "Železná Sparta" a "Věčná Slavia". Ale furt lepčí než ta Plzeň, ta svou knihu ani nemá.

K tomu Slovácku - sledoval jsem jen onlajn, ale z něj bylo dostatečně zřejmé, že nedali první tři střelci, a nedali proto, že byli s prominutím připo... Pátým pokusem byl naopak úspěšný Kadlec, který jako jeden z mála asi neměl proč. Ale neproměnil, myslím, i Petržela. A jak jsem si sice jen letmo, ale přesto všiml dnes na internetu, tak hráči opravdu ty pentle kopat nechtěli, zatímco Bulhaři prý naopak byli namachrovaní jak mistři světa. No, dvakrát škoda, protože přeci jen, Slovácku se šance na repete možná hned tak nedostane, ale současně to opravdu asi nebylo nekvalitou, ale prostě hlavou.

Jak je to letos s předkoly, mi také uniká, ale každopádně už jsme oba v EL. Ale, jak vidíš, s postupem Spartičky přes Monaco a následně Benficu nebo Šachťar nepočítám ani já. Ale je to kulatý, že, atd., tak třeba přeci jen ...

Mějte se, I.
Osobní profil bába | 30.07.2021 17:49
Zdravím, borci. Tak jsem byl zase na chvíli na netu, abych sem mohl něco napsat. Poprosil bych Ivánka, aby po mé chybě doplnil zpět 14. místo, nemůžu jeho původní tip najít, abych to doplnil sám. Standovi jsem to opravil podle původního správného tipu se 3 adepty na sestup a já tam přidal svého dalšího koně - jak si můžete všimnout, věřím, že Morava a Slezsko se letos topit nebude! Děkuji Ivánkovi předem. Musím také v rychlosti zareagovat na Ivánkův poslední článek, protože mě zarazil dosti evidentním nesmyslem, což při jeho jazykových znalostech je dosti překvapivé. Narážím na větu: "... až na konci získá titul pohodlně božská Spartička a kde bude její vyzyvatel?" Ivánku, Spartu již dlouho nikdo nevyzývá, naopak ona sama je již několik let vyzyvatelem Slavie a předtím i Plzně. Chápu, že by se Ti toto asi těžko psalo, ale po 7 letech je to pro Sparťany tvrdá realita! Jinak samozřejmě gratuluji Spartě k postupu přes Vídeň a dobrým bodům do koeficientu i ostatním klubům. Slovácko mě nesmírně mrzí, kdy asi ještě budou mít možnost si zahrát nějaký evropský pohár. Také mě kvůli nim štve, že to nedávala žádná televize, takže o to větší jejich smůla. Penalty ani nic jiného jsem neviděl, ale evidentně 3 hráči neproměnili, což je hrůza. Příští týden to bude se 4 týmy v pohárech pěkný nářez, jsem zvědavý, co se vše na různých televizích objeví. Ligové pořadí doplním po neděli po odehraném 2. kole, to už něco ukáže. Dnes se samozřejmě těším na demolici "Tepláků", ale začátek sezóny je vždy ošidný, obzvlášť když Slavie 7-8 top hráčů zapracovává až tento týden, aby byli odpočinutí, ale také trochu rozehraní na pohár. Jinak koukám jako blázen na nový formát, já myslel, že se hraje ještě 4. předkolo LM i EL, a tudíž že Sparta i Slavie mají jako účastnící 3. předkola LM jistou pouze Konferenční ligu, nebo jak se to jmenuje... Myslel jsem, že by po teoretickém vypadnutí (věřím oběma v postup!) šly do 4. předkola EL. Tak jsem trochu zmaten. Mějte se a věřte, hlavně Ty, Huri, Ivan má naopak sparťanské sebevědomí na rozdávání...
Osobní profil ivan | 30.07.2021 10:05
Nazdárek, borci,

plísnit tě, Huri, samozřejmě nebudu, ale správně očekáváš, že to vidím trochu jinak. Jistě je fajn dobře ocenit síly vlastní i soupeřů, ale na druhou stranu, to by se pak nemuselo hrát a mohlo by se to udělat jako play off hokejové ligy, když ji vloni ukončil covid. Já se např. letos moc těším na protažené obličeje všech těch hlasatelů rozložení sil v české lize, až na konci získá titul pohodlně božská Spartička a kde bude její vyzyvatel?

LM je ale vzhledem k síle obou případných následujících soupeřů sci-fi, ale na druhou stranu, přesto si budu přát, aby to i tak klaplo. I v té LM se nakonec aspoň jeden hratelnější soupeř ve skupině většinou najde a o třetí místo a evropskou ligu se hrát dá, když už o nic jiného. A naopak vloni v EL měla Sparta skupinu v podstatě na úrovni LM, i když, pravda, Celtic se nakonec moc nevycajchnoval, takže to letos dopracoval ke krásnému souboji s Gablonzem. A i AC Milán později v domácí lize odpadl, ale na ten podzim ještě celkem šlapal. Takže přát si rovnou raději EL může být dost ošidné.

A tedy, věc, která se mi na tom článku nelíbí, a nelíbí se mi dlouhodobě, je opomíjení toho, jak tenká hranice je mezi úspěchem a neúspěchem. Když vezmeme ty tři "zpackané" a tu letošní kvalifikaci, tak CZ Bělehrad a Rapid podle mě jsou kvalitativně vyrovnaní soupeři, s nimiž české teamy prostě nevyhrávají sto procent zápasů. A ten Bělehrad byl smolný v tom, že měl v tu dobu stabilisovaný team, zatímco Sparta nově poskládaný. A připomínám, že z možných soupeřů to byl tehdy ten jednoznačně nejsilnější. Totéž platí pro Trabzonspor, který navíc Sparta nakonec reálně vyřadit mohla. Subotica byl jiný příběh, ale zapravení počátečního zaváhání bylo na dobré cestě, jenže pak do toho vstoupil pán rozhodca, že? Rapid byl letos naopak asi nejschůdnější los a pán rozhodca nás tedy rozhodně v klíčových okamžicích nezařízl, byť jindy pískl leccos i proti Spartě.

Zas ale nechci faktor Vrba úplně podceňovat. Faktem je, že mou dlouhými roky vypěstovanou skepsi, co vlastně může trenér sám zmoci, dost nahlodal. Jakkoli mi to přijde neuvěřitelné, tak fakt asi to, že místo Kotalova důrazu na obranu vsadil na útok, je hlavní příčinou změny hry Sparty. Neuvěřitelné mi to přijde proto, že snad i za toho Kotala ti hráči přeci museli chtít dávat góly, ale OK, ten rozdíl je fakt očividný.

A ještě k tomu Rapidu. Fakt mi připadá to srovná se soubojem Sparty s Bělehradem trefné, jenže Sparta byla v opačné roli. Nevím tedy, proč trenér Rapidu posadil několik opor - jestli kvůli výkonu v lize, nebo kvůli zdravotní indisposici, ale podle mně to Spartičce dost usnadnil, a přesto to nakonec muselo být dost ubojované. Ale neva, rozhodně se podařilo něco, co se z jakýchkoli důvodů dříve nedařilo, a že to může pomoci k tomu, aby se dařilo dále a ještě více, to je také jasné.

A ještě štěk tomu Slovácku včera. Člověk samozřejmě musí být rád za to, co vyšlo, včetně Plzně, ale vypadnout takhle, k tomu fakt nemám slov.

I.
Osobní profil huri | 29.07.2021 14:41
Zdravím pánové,
když jsme u těch článků, dnes přidám jeden já, se kterým se naopak vcelku ztotožňuji.
https://www.sport.cz/fotbal/liga-mistru/clanek/2594908-glosa-jednoho-mindraku-vrba-uz-spar
Tedy zdá se mi, že Sparta se na pomyslné sinusoidě začíná dostávat z bahna směrem k lepším zítřkům. Ačkoliv se mi v zápase včera určité momenty nelíbily, je vidět, že jistý pokrok k lepšímu z týmu sálá. Ohledně těch "mindráků" (dle autora ještě neodmazaných), nemyslím si že v týmu je taková kvalita, aby byla Sparta schopná tyto letos zneutralizovat.
Postup do základní skupiny EL je jistě úspěch. Liga mistrů je ovšem pro Spartu nyní kvalitově nad její síly. Ivánek mě za tato slova nejspíš vyplísní. Ale větší radost mi udělá když budeme v EL hrát na postup ze skupiny, než být otloukánkem v LM. Ale proč se nepokusit potrápit Monako, že? Udělat si drobné sebevědomí by snad nebylo na škodu...
Osobní profil ivan | 27.07.2021 22:53
Jo, ale Macha to neomlouvá v tom, že kydá hnůj na Spartu kvůli tomu, že je přesvědčen, že rozhodčí udělal chybu. Ale to jsi, Huri, vystihl dobře.

I.
Osobní profil ivan | 27.07.2021 22:50
A zde pro Huriho:

Příhoda přestal pískat už před několika lety ještě za Berbra a teď jako předseda komise pískat ani nemůže.

Flastry za chyby se musejí dávat podle mě vždycky stejně jako penaltu je třeba odpískat v 1. i 90. minutě, jde-li o tutéž situaci. A že to měl těžké k posouzení, je zohledněno v tom, že ho Příhoda v zásadě podpořil, navzdory flastru. To je podle mě ideální řešení. Ten flastr pak není "trest", ale reakce na chyby, na nichž se, dle vyjádření Příhody, komise (5 členů) shodla jednohlasně. Takže to je za mě v pořádku.

A druhá věc. Ve zlaté píšťalce byl dnes zpomalený záběr, z něhož se zdá, že nad míčem Matoušek ztratil kontrolu až vinou Štetinova zákroku. Pak eventuálně chápu postoj Příhody, Macha, Vladimíra a jiných, ale stejně souhlasím s Orlovým vyjádřením, že nebyly naplněny všechny atributy zmaření šance, nebo tak nějak. V tom je mimochodem řečeno, že se to podle něj červené blížilo, ale nebyla to stoprocentní červená. A s tím přesně souhlasím, protože Příhoda a spol. vlastně počítají se situací, že pokud by Štetina nefauloval, tak by zmizel v nějakém paralelním vesmíru? O zmaření šance podle mě jde, když hráč, který fauluje, fauluje proto, že jinak by už nebyl překážkou. Štetina by ale překážkou byl, z čehož mimochodem vyplývá, že ten skluz byl pěkně nesmyslný. A navíc fakt není ničím dáno, že by si Matoušek ten balon posunul opravdu do gólovky. Takže za mě žlutá stále v pořádku, i když byla opravdu hodně hraniční, ale komise ji, podle mě, měla "akceptovat".

A ten faul Sedláka zpomaleně také nevypadá tak hrozně, takže OK, žlutá také v pořádku.

I.
Osobní profil bába | 27.07.2021 22:44
Omlouvám se, to je moje chyba, bral jsem to, že už nesestupují 3. Tak si to prosím upravte podle svých původních tipů, já to doplním zítra.
Osobní profil huri | 27.07.2021 22:37
Ano, souhlasím, Standovi byl 14. tým v tipovačce zamítnut, tak jsem posléze taky 14.tým, odstranil, nicméně je to přesně jak říkáš, 1 přímo dolů, 14. a 15. baráž...
Osobní profil ivan | 27.07.2021 22:30
Nejprve zvláštní dotaz na admina:

Proč máme tipnuté jen dva sestupující? Já jsem ostatně napsal tři od 14. místa. Pokud vím, letos mají být více méně tatáž pravidla jako předloni, změnil se jen počet postupujících do pohárů, ale se sestupem by to mělo být stejné, tedy jeden přímo a dva do baráže, ne?
Osobní profil huri | 27.07.2021 17:14
Tedy abych to ještě upřesnil, protože je začátek sezony, rozhodčího bych po takovém zápase netrestal, jakkoli bych tam chyby viděl. Ale chybu udělá každý rozhodčí, dokonce i Vláďa, když píská Huriho proti Standovi A být takové situace v zápase Teplic proti Zlínu, asi to tu tolik neřešíme...
Osobní profil huri | 27.07.2021 17:09
Ahoj Ivánku,
je pořád začátek sezony, tenhle zápas byl jednoduše pro rozhodčího složitý, neb se v něm sešlo více kontroverzních momentů, které si každý vyhodnotí po svém, většina sparťanů úplně nafučená nebude, zbytek fotbalového národa bude zřejmě vidět ovlivnění zápasu, ale svým způsobem jen proto, že Spartu nemusí. Orel měl smůlu, že to vyšlo zrovna na něj. Upřímně si dokážu představit po tom co jsem viděl, jak ho po zápase komise pochválila za dobré vyhodnocení sporných situací, a na druhou stranu by klidně komise mohla říct, že těch chyb udělal ještě víc.
Příhoda, který sám píská (nebo už nepíská, nevím přesně), sice rozhodčího pochválil za to, že si svá rozhodnutí obhájil a svým způsobem se ho částečně zastal, na druhou stranu s ním na 2 zápasy zametl, jako by zápas výrazně ovlivnil. Tedy taková zlatá střední cesta, neurazí, nenadchne.
Já z toho cítím takový ten pocit, jakože Orel z pohledu komise zápas vlastně docela zvládl, ale protože se jednalo o zápas Sparty, ve kterém se objevilo pár podezřelých situací a né každý bude schopen skousnout výhru Sparty, tak podojíme rozhodčího. A nejsem úplně zběhlý v tom, kdo a kolik členů má komise, ale myslím si, že v komisi nepanovala shoda, proto takový jakýsi kompromis, jestli se to dá kompromisem vůbec nazvat.

A pokud si někdo po tomto zápase vyhodnotí situaci tak, že Sparta začala hned od prvního zápasu tlačit rozhodčí na svou stranu, je to jeho věc.
Osobní profil ivan | 27.07.2021 9:27
Nazdárek,

už jsem to tady včera potapetoval dost, ale vlastně se mi ještě rozležela jedna věc, která mě vytáčí.

Jakkoli nesouhlasím už jen s tím, že rozhodčí na Spartě udělal chyby, jimiž by ovlivnil zápas, tak hlavně, jak může mít někdo vůbec tu drzost napsat, že to je cesta, kterou chce Sparta jít za titulem? Po jednom zápase, jak to zmiňoval Huri?

Už si přesně nepamatuji, co všechno z knížek, které jsem v dětství o fotbale přečetl, napsal pan Macho, ale rozhodně některé ano. Fakt jsem z toho konsternován.

I.
Osobní profil ivan | 26.07.2021 20:05
Aha, jasně, máš pravdu. To mi ušlo. A uznávám, že to je fakt kvalitní blamáž a vzhledem k autorově průpravě fakt zarážející.

Tak fajn!

I.
Osobní profil huri | 26.07.2021 20:01
Já vím, že k němu došlo, když ještě stál, ale Macho to píše tak, jakože snad sudí odpískal penaltu za údajné přišlápnutí již ležícího hráče... Cituji "Zanedlouho nařídil Orel na druhé straně penaltu proti Olomouci za faul Zmrzlého na Höjera, který se odehrál ještě před hranicí pokutového území. Učinil tak údajně na radu čárového asistenta, protože, jak přiznal, sám situaci přesně neviděl. V tomto případě se pro změnu vytáčel, že po prvním zákroku mimo vápno prý olomoucký hráč ještě šlápl sparťanovi už uvnitř šestnáctky na nohu. Pouštěl jsem si záznam několikrát, ale žádné šlápnutí jsem tam neviděl, Zmrzlý se naopak snažil ležícího Höjera přeskočit."
Autor řeší údajné přišlápnutí/přeskočení již ležícího hráče, což je ale situace absolutně nedůležitá. To klíčové přišlápnutí (a ještě předtím nakopnutí) se odehrálo vestoje. Proto u mě autor ztrácí kredit tím, že hodnotí zcela bezvýznamnou následnou situaci, jakoby by fotbal viděl a komentoval poprvé...
Osobní profil ivan | 26.07.2021 19:42
Ano, s tím, že ten blog je napsaný tendenčně tak, jako že Spartě se pomohlo, a tomu je přizpůsoben obsah, s tím se ztotožňuji a je mi to líto, protože autora jsem si vážil.

Pokud jde o to přišlápnutí, došlo k němu, když Höjer ještě stál, v tom tedy si nejsem jist, že si rozumíme. S nepřímými kopy v situaci, kdy nehrozí gólovka, ovšem vřele souhlasím, ale aktuální minimálně praxe taková není.

Situace po Štetinově faulu je taková, že pravý bek míří k bráně, takže by Matouška rozhodně stihl pokrýt. A na opuštěného Olomoučáka by šel Sáček, takže by to podle mě ani nebylo 2 na 1. Tam je červená za změření příležitosti prostě absurdní.

Tak zatím ... I.
Osobní profil huri | 26.07.2021 19:28
Nicméně pokud už tedy červenou pro Štetinu, pak i pro Sedláka (+ šlápnutí na Hložka)
Osobní profil huri | 26.07.2021 19:24
Nazdar Ivánku,
já toho pána neznám, ale fascinuje mě, jak je schopen na první dobrou vyhodnotit všechny jím vybrané sporné situace výhradně tak, že bylo Spartě vždy pomoženo... Tím spíš po tom, co o něm píšeš, dává korunu situaci při penaltě, kdy hodnotí údajné přišlápnutí již ležícího sparťana. Řeší situaci dávno po faulu, která vůbec není důležitá na úkor reálného faulu, ať už byl vně, nebo uvnitř.

Mimochodem, též jsem koukal na postavení dalších hráčů v momentě Štetinova faulu, a je pravdou že pravý bek byl blíže bráně než sám Štetina. Nicméně dalo by se to vyhodnotit tak, že pravý bek si hlídal svého soupeře, a že v případě průniku s míčem do vápna by to bylo „dva na jednoho“. V této chvíli se mi ale jeví víc než postavení pravého beka důležitější, kam si útočící hráč posouvá balon, a to zde rozhodně není do golové příležitosti, proto se též plně neztotožňuji s názorem komise rozhodčích.

S tou penaltou, já znovu říkám, že bych si dokázal představit, že to vytáhne za vápno. Pokud ve vápně, už dlouho jsem zastáncem názoru, že když dojde ve vápně k takovému faulu, který nevede do golové situace (tedy např. když jde míč od brány), nařídil bych nepřímý kop (snad se nařizuje jen při „malé domů“).
Osobní profil ivan | 26.07.2021 19:03
Nazdárek, Huri,

v podstatě se ve všem shodujeme, zejména v pohledu na fauly Štetiny vs. na Karabce.

Ta pentle jistě je z hlediska původního smyslu penalt absurdní, ale jelikož se aktuálně všechny zákroky rozpitvají do detailu, a najde-li se faul ve vápně, což se v tomto případě našel, tak je penalta, tak by ani tato neměla být výjimkou. Že je ale pravidla o penaltě třeba změnit tak, aby se blížily jejímu původnímu smyslu, jsem přesvědčen už dlouho.

Nicméně, pan Macho je autorem několika knížek o fotbale, ne žádný amateur, ale o to víc mě jeho blog šokoval. Nikdy jsem ale nezkoumal, jestli někomu nějak nefandil, ale také si nemyslím, že zrovna on má nějaký důvod rozdmýchávat antisparťanské vášně. Takže se prostě jen divím.

Mějte se, I.
Osobní profil huri | 26.07.2021 18:40
Doplňuji, protože Ivánek přede mnou olepil další článek, tedy hodnotím předposlední článek pana Macha... Evidentně nezaujatý novinář!
Osobní profil huri | 26.07.2021 18:32
Zdravím pánové,
prohlédl jsem si dostupné záběry ze zápasu (nevím kde berete vaše zdroje, o kterých zde mluvil Ivánek), ale z toho co jsem viděl snad lze udělat sumář.

Když to vezmu chronologicky, faul Štetiny tvrdý, ale dle mě nečervený ani z hlediska gólové situace, ani z hlediska brutality. Faul vypadá nebezpečněji z důvodu rychlosti útočícího hráče a následného pádu na zem. Taky si dovolím tvrdit že hráče bolel víc dopad na pravé koleno než samotný skluz, což ovšem Štetinu neomilostňuje.

U penalty jsem si pouštěl dostupný záběr pomalu několikrát, a zdá se mi, že nejprve levá noha bránícího hráče nakopla holeň pravé nohy útočícího hráče (zřejmě mimo vápno), a následně jakousi setrvačností pravá noha bránícího hráče došlápla na špičku levé nohy útočníka (zřejmě již ve vápně). S jistotou bych tohle jako penaltu neviděl, o faulu není pochyb, ale kdyby to rozhodčí vytáhl za vápno, pochopil bych to.

Ohledně zákroku na Hložka, podle mě olomoucký hráč dobře věděl co dělá a velmi snadno se dalo Hložka překročit, velká chyba VARu, rozhodčího bych nevinil, ten to viděl nemusel. Být to na opačné straně hřiště u lajnového, dovolím si tvrdit, že to bylo vyhodnoceno jinak.

Pak tu máme faul na Karabce – nabízí se srovnání se Štetinou. Štetinův faul přišel z boku, tady to bylo více zezadu, a řekl bych agresivněji do nohou.

Pokud dnes čtu, že sudí Orel dostal 2 zápasy stopku, že měl tasit 2 červené karty, a že na chyby to bylo 1:1, dá se to vzít. Pokud bych byl ale úplný hnidopich, klidně bych potom řekl, že to na chyby bylo 2:2, protože bych k tomu mohl přihodit (ne)penaltu, a zároveň červenou po faulu na Karabce. Skluz Štetiny a faul na Karabce bych ocenil stejným trestem.

Je jasné že zápas byl ovlivněn rozhodčím, zpočátku přiznivě pro Olomouc, tedy je otázkou jak by se zápas vyvíjel, kdyby šel Štetina ven, ale na druhou stranu kromě 2 golů Olomouce mi sestřih jinou jejich šanci nenabídl, zato Sparta měla příležitostí hodně a proto bych řekl že 3 body zůstaly v Praze zaslouženě.
---
Jinak článek, který tu Ivánek olepil ve svém posledním příspěvku, mi ukazuje, jak to vypadá, když o fotbalu píše někdo, kdo mu zřejmě moc nerozumí (abych se vyjádřil k dotyčnému slušně).
Osobní profil ivan | 26.07.2021 18:27
Tak už se vyjádřila i komise rozhodčích, a tedy, pokud jde o Štetinu, je stejně nesoudná jako pan Macho: https://www.idnes.cz/fotbal/prvni-liga/komise-rozhodcich-radek-prihoda-sparta-olomouc.A210

Ale OK, je to její názor, můj zůstává stejný. Matoušek by míč rozhodně nestihl tak, aby šel sám na bránu, pokud by ho vůbec stihl. Zahnal se do rohu, zatímco k bráně mířil sparťanský pravý bek, který mimochodem byl v momentu faulu blíže k bráně.

Nicméně, červená dle komise měla být právě proto, že mělo jít o zmaření příležitosti, nikoli kvůli brutalitě zákroku. A žlutou pro Sedláka akceptují.

Penalta prý 50 na 50, ale jelikož ji jde jen písknout, nebo nepísknout, tak ji také akceptují. To je ale podle mě zavádějící vzhledem k tomu, co je samotnou komisí řečeno předtím: "Když se podíváte, kdy hostující hráč pravou nohou trefuje levou nohu sparťana, nemůžete říct, že je to mimo vápno." Tak jakých 50 na 50?

Takže, první příležitost komise ukázat, že nebude podléhat tradičnímu lynčování Sparty, v jejíchž zápasech se zřejmě všechny sporné situace musejí rozhodovat proti ní, je nevyužita. Tak, třeba příště. Důvěru v ní zatím neztrácím.

Mějte se, I.
Osobní profil ivan | 26.07.2021 13:06
Hodím sem ještě jeden odkaz: https://macho.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=773631

Autor rozhodně hodný respektu. A píše takové nesmysly a vytváří dopředu tlak na komisi rozhodčích, jako že je vše "při starém"? Navíc poté, co to posledních X let ROZHODNĚ nebyla Sparta, kdo těžil z nějakého Berbrova protežování? Nebo snad někdo myslí, že vyhrála jeden pohár z vůle Berbrovy, zatímco všichni ostatní vyhrávali ligu a poháry Berbrovi navzdory?

A fakt může někdo soudný napsat, že Matoušek nebýt Štetinova zákroku by šel do gólovky?

I to přišlápnutí ve vápně podle mě jde vidět dobře, ale OK, tam si ještě počkám na pořádný záběr ve zlaté píšťalce.

Nicméně toto je opravdu hnus a je to přesně to, Vladimíro, o čem jsem psal dole.

Mějte se, I.
Osobní profil ivan | 26.07.2021 9:30
Takže, mrkl jsem, na co šlo, a vidím to takto:

Penalta podle aktuálních pravidel v pořádku, přišlápnutí ve vápně je vidět. A ano, ta situace je spíše absurdní, ale to je 7 z 10 penalt, které se podle aktuálních pravidel kopou. Kompensace za zmařenou šanci to samozřejmě nebyla, ale, jak říkám, to není 7 z 10 aktuálních penalt.

Pokud jde o šlápnutí na Hložka, jsem ochoten věřit, že Matoušek to schválně neudělal, ale to jsem byl ochoten věřit i Frýdkovi v Liberci. Je-li za to ale redka paušálně (což si nejsem jistý), tak měl jít ven na základě intervence VAR.

A Štetinu vezmu dohromady se zákrokem na Karabce. Ani v případě Štetiny totiž nešlo o zmaření brankové příležitosti, protože balon si hráč Olomouce poslal k rohovému praporku a bůhví, jestli by ho tam vůbec doběhl. Srovnávat tedy jde jen brutalitu. Štetinův faul vypadá na pohled brutálněji, ale byl aspoň z boku a útočící hráč ho viděl, což Štetinu samozřejmě neomlouvá. Faul na Karabce byl zezadu. Podle mě by tedy hlavně nebylo v pořádku, kdyby nebyly potrestány stejně. A jasně, Olomouc by samozřejmě kvitovala redku v obou případech. Jednotný metr ale sudí udržel, takže to mu vyčítat nejde.

Ještě ale mrknu na zlatou píšťalku, až bude, protože tam leckdy vytasí záběry, které jsem předtím neviděl, nebo nuanci pravidel, kterou neznám, takže třeba z ní ještě něco zajímavého vyplyne.

Pro tuto chvíli mi to ale přijde ze strany hlavního OK. Toho Hložka si možná nevšiml, ostatně nevšiml si ho ani Vladimíro, ani někteří Sparťani v diskusi. Ergo, beru to za chybu VAR. Zbytek byl podle mě OK aspoň v tom smyslu, že rozhodčí naměřil všem stejně.

Tak zatím ... I.
Osobní profil ivan | 25.07.2021 20:55
A zde ještě jeden názor, byť od velmi pochybného autora (podle antisparťanů Spartě nepokrytě fandí, pro Sparťany je to taková komická figurka do jazzu a vážně ho rozhodně neberou), nicméně minimálně jedna zajímavá věcná informace v tom je. I.
Osobní profil ivan | 25.07.2021 20:26
Nazdárek, borci, zejména Vladimíro,

odkaz s dovolením lupnu sem. A jen podotýkám, že jsem se akorát vrátil do Bohnic, kde máme blbý internet, takže osobně mrknout se budu moci spíš až zítra, ale už mám jakousi představu z tohoto článku: https://www.idnes.cz/fotbal/prvni-liga/sparta-olomouc-1-kolo-fortuna-liga-sporne-situace-p

A OK, třeba až to uvidím, názor změním, ale docela mě netěší vytváření představy, že Sparta si něco vošéfovala, když to skoro vypadá, že naopak ona byla poškozená. Ale OK, zítra třeba změním názor. Nicméně za posledních X let je Sparta rozhodně ta, kdo byl z první trojky nejvíc bit, byť někdy i jí bylo pomoženo. Ale přitom se konstantně vytváří názor, že je na tom minimálně stejně jako Slavia a Pilsen, nebo dokonce, že ten největší uličník je ona. A tentokrát se s tím pro jistotu začne hned v prvním kole? Musím říct, že na to začínám být dost alergický, takže to možná i zatemňuje můj úsudek, ale to si doujasním(e) zítra.

Zatím se mějte, I.

Aktualita

Tipovačka 2023/2024
Zdar, borci. Jistě jste všichni čekali, že dnes dojde k úpravě tabulky. Ano, stalo se. Doufám, že to nebude v tomto pořadí zase jen na 1 kolo, abychom se s Hurim mohli hřát na výsluní. Pravda, je tu ještě rezerva, vyměnit Karvinou se Zlínem. Oba týmy v posledním kole slušně zabraly, kdo čekal, že Karviná urve bod s Plzní, že? Škoda, že Pardubky nezvítězily na marnýma Budějkama, zbytečný bod k záchraně pro ČB. Na čele je to optimistické, Slávia mě trochu zklamala vypuštěnou poslední minutou a hloupým gólem na 1:2, Staněk mohl udržet další čisté konto a navíc, každý inkasovaný či vstřelený gól může hrát po 30. kole velkou roli pro nasazení do nadstavby. Forma Sparty i Plzně není nic moc, takže jsem pln optimismu, ale je to kulatý, že? Tak uvidíme, zda příští týden udržíme, navýšíme, či nedej bože, se zase vrátíme na 2. flek. Baníku zdar, vypadá to, že 4. flek jej fakt zaujal, Slovácko naopak dělá vše pro to, aby bylo v šestce nahrazeno Libercem, ten naopak na závěr ve velmi slušné formě! Čau, VB

Kalendář akcí

« 04 / 2024 »
Po Út St Čt So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
Nejbližší akce



Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Astratex.cz - Svůdné spodní prádlo nejen pro vášnivé večery